Balkan tour 2013 (3. dio)

IMG_8638 IMG_8614

Cesta vodi kroz centar i ravno do plaže. Jedva pronalazimo parking za velikog Zmaja koji nema servo volan. Krademo malo mjesta od drugog parkinga da bi se kasnije mogli lakše izvući. Ako dođe pauk, nema veze jer Zmaj se ne boji „pauka“.

IMG_8632 IMG_8678

(Ovdje se sve prodaje, možete izmjeriti i kilažu  )

Sunčan dan, pravi ljetni, mnoštvo ljudi šeta šetnicom uz plažu, ulični prodavači, muzika, ringišpil, automati za zabavu, cigo sa medvjedom…

IMG_8653 IMG_8633

Gledamo i ništa ne razumijemo. Arhitektura nas previše podsjeća na Španjolsku. Novi moderni hoteli i zgrade sa apartmanima niču cijelom dužinom šetnice. U moru se gradi  novi putnički terminal za katamarane i izletničke brodove.

(Novi putnički terminal)

Plaža je pjeskovita, ljeti prepuna ali zbog cargo luke more u Dračama je najprljavije u Albaniji. Ipak sve govori da se ljeti ovdje okreće mnogo novaca od turizma.

IMG_8683 IMG_8620

Šetamo se tako do shopping zone, sve lijepo uređeno, svjetske marke a sladoledi su ovdje najbolji. Kupujemo ih i uspoređujemo više puta, kugla 2 kune…

IMG_8675 (Iznajmljuje se ili prodaje, pretpostavljamo)

IMG_8645 IMG_8658

I tako dolazimo do najstarijeg amfiteatra na Balkanu, ali malo tko zna za taj podatak. Uz sam amfiteatar izgrađene moderne zgrade i jasno nam je da se  ovdje o kulturnim spomenicima nije mnogo brinulo u prošlom sistemu.

(Najstariji amfiteatar na Balkanu)

Zgrožava nas improvizirani cjevovod koji prolazi kroz ovaj važni amfiteatar, kanalizacija usred kulturnog spomenika. Mislimo, ovo je moguće samo u Albaniji, ali kad bolje promislim, o ovom amfiteatru možda nitko nije ni čuo, a o Marku Polu zna cijeli svijet.

A u kojem je stanju kuća Marka Pola u našem gradu. Napuštena, puna smeća a kanalizacija prolazi iza zida, ista sramota samo drugo pakovanje. Ne smijemo podcijenjivati i kritizirati Albance kad kod nas nije ništa bolje.

IMG_8657 IMG_8649

Ulazimo u samoposlugu da vidimo koje namirnice se nude ovdje. Pravo iznenađenje, sve je isto kao da ste ušli u naš Konzum ili Studenac. Uz strane poznate marke prehrambenih proizvoda mnoštvo ponude naših proizvođaća, Kraš, Dukat, Podravka…

Ima i talijansko maslinovo ulje, a znamo da ga Albanija proizvodi u velikim količinama.  Uglavnom ga izvoze talijanima, koji ga prepakiraju u atraktivne boce i vraćaju nazad. Nešto slično se događa i kod nas.

IMG_8634 (Heroja ima na svakom koraku)

IMG_8677 IMG_8674

IMG_8663 IMG_8650

(Ovo bi bio problem za naše tehničare T-Coma)

Vraćamo se sa saketima spize do našeg Zmaja , a kad tamo opet iznenađenje. Dva mercedesa zarobila naše vozilo. Nije nam bilo lako bez servo volana izvući se sa tog parkinga i ne ostrugati ta bijesna auta. Inače moramo spomenuti da cijelim našim putem mislim da nismo do sada vidjeli starije vozilo od našeg Zmaja iz 1987. godine. Mercedes je najjača marka vozila ovdje, oko 80%, zatim ga slijede ostala vozila njemačkih proizvođača. Mislili smo da ćemo se uklopiti sa našim vozilom, ali bili smo u krivu.

IMG_8685 IMG_8687

Pomalo se iskradamo iz ovog bučnog grada, uz nekoliko slijepih ulica spuštamo se prema jugu Albanije. Prometnice u centralnoj  Albaniji (za razliku od sjeverne), a kasnije uviđamo da i sa južnom nije ništa bolje, puna su smeća sa strana. Najviše nas pogađa kada vidite potok ili malu rijeku negdje u divljini koja je puna smeća. To je naša najveća primjedba na život u Albaniji. Da li smo mi mnogo bolji, o tome sada nebi raspravljali.

Uskoro se ukazuje reklamni znak uz cestu BERAT grad zaštičen Unescom, spontano bez razmišljanja skrećemo u pravcu Berat-a i sa cestom punih rupa uspinjemo se do gradića koji nas podsjeća na Mostar. Parkiramo u samom centru, uz rijeku koja teče ispod tri mosta, i dijeli grad na dvije polovice.

Šetamo se uz žubor vode, mnoštvo ljudi, grupa teenagera nam prilazi i pita nas na lošem engleskom odakle smo. Izazivamo neku vrstu „egzotičnosti“ za lokalno stanovništvo, i ne možemo se oduprijeti tome.

osum-berat-albania Berat-albania-8583081-800-600

Grad je prelijepo osvjetljen, most obasjan plavim svijetlom, đamije blješte, vedro nebo…

Pronalazimo restoran sa pogledom, opet izvrsna hrana, vino i pivo solidno ocijenjeni, i opet niska cijena. Na zidu plazma i nogomet…

Vraćamo se do našeg vozila spremni za počinak. Na parkingu uz rijeku još samo nekoliko automobila, odjednom stižu cestari i počinju sa označavanjem i bojanjem parking mjesta. Čudim se, pa to kod nas rade u sred bijela dana. Pomičemo vozilo, a cestari nam dobacuju da slobodno ostanemo, ovdje smo i njima dobrodošli.

Ipak odlazimo potražiti neko mirnije mjesto za prenoćiti i prolazimo uz novo restauriranu zgradu sveučilišta Berat, podsjeća na Bijelu kuću, predivno.

Konačno parkiramo u sporednoj ulici, poluosvjetljenoj, djeca su već u vrećama za spavanje, kad odjednom do nas staje vozilo, upaljenih žmigavaca, izlazi čovjek, diže ruku sa nekim papirom. Promislih, gotovi smo.

Smirujemo se kad shvatimo da nam čovjek poput nekih naših „turističkih djelatnika“ nudi smještaj u njegovom kampu na vrhu brda iznad grada, u neposrednoj blizini tvrđave zaštićenom Unescom koju smo sutra htjeli obići.

I tako uspijevamo se popeti i pronaći „camp“, kuća sa vrtlom, ali sigurno je, za 5 eura, i prvo „pravo“ tuširanje u Albaniji, istina još 2 eura po osobi. Tonemo u san…

Nastavlja se…

Stipe, Vito, Petra i Ivan A.

Pošalji dalje:

Jedan komentar za “Balkan tour 2013 (3. dio)

1. Vinko Radonic (Uredi)

Super, ja san s vama na ovom putovanju, … proživljavan vaše putovanje u mojoj glavi i uz pomoć vaših slika 😉 … Samo naprid, uživajte, pišite i slikajite. Ovo su nezaboravni momenti u vašin životima 🙂